Goedkope campings

  • Gydo87

    Hallo iedereen,

    Ik ben van plan om circa drie weken rond eind januari te gaan kamperen op het la Isla Bonita, en dan wel het liefst zo goedkoop mogelijk, maar kan weinig tot niets op het internet hierover vinden.

    Nou weet ik dat er met toestemming van het nationale parkbeheer maximaal 6 nachten mag worden gekampeerd op de Playa de Taburiente, en dat is ook wel het enige wat ik zo'n beetje weet.

    Ik probeer zoveel mogelijk van het eiland te gaan verkennen.. Het mooie Laurisilva, de vulkanenroute in het zuiden, en de Caldera natuurlijk in het hart van La Palma.

    Maar nogmaals ik vind weinig informatie op het web wat kamperen betreft.

    Hoe zit het trouwens met wildkamperen? Het schijnt te zijn verboden, maar word wel gedoogd. Wat word daarmee bedoeld? Mag ik mijn tent eventueel wel uit het zicht plaatsen?

    Wie kan mij hierover wat meer vertellen?

    Vriendelijke groet,

    Gydo

  • willemijn r.

    Hai Gydo,

    zag dat je nog geen reakties had dus hier nog een paar tips:

    Hieronder een link van een Engelse vrouw die een blog heeft en melding maakt van de campings ( er zijn er 4 buiten de Caldera) op La Palma inclusief info, er staat ook weer opnieuw een link in van aire libre de La Palma, deze is in 't spaans dus misschien maar even Google translate er op los laten.

    lapalmaisland.sheilacrosby.com/…/camp_sites.php

    Verder weet ik dat in ons dorp, Puntagorda, de camping heel leuk is en op loopafstand van bus (dichtbij) en winkels ( effe naar beneden, naar boven terug iets langer…) maar weet niet helemaal zeker of deze open is in januari. Ik kan dat wellicht voor je navragen via anderen, wij wonen er nl. niet permanent en zijn nu in NL.

    Misschien kan je een oproep doen via het prikbord of je bij mensen in de tuin mag staan voor 'n nachtje?

    Verder is er een gratis berghut boven El Paso die heel comfortabel is, zie ook het prikbord bij ‘ refugio de la Punta de los Roques’. Scheelt weer een tentje opzetten.

    Wat wildkamperen aangaat: Het wordt gedoogd als je heel discreet bent. Het gebeurt op de Caldera-rand door wandelaars die een meerdaagse tocht lopen. Mijn partner heeft er gebivakkeerd onder de sterren maar dat was september, in januari wordt ‘t koud en ligt er soms sneeuw. Er zijn verder ook lager op het eiland veel stille plekken maar het credo ’ leave nothing but footprints' gaat wel op. Op de grotere stranden mag het echt niet meer, dit is ook om de wildgroei aan rondzwervende ‘hippies’ in te perken, heb begrepen dat ze daar erg streng zijn als je toch wordt betrapt. Maar op de afgelegen stranden die alleen te voet bereikbaar zijn, valt het wellicht wel mee.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

    In ieder geval een hele goeie slaapzak mee en warme kleren voor 'savonds. Er zijn weinig natuurlijke waterbronnen waar je bij kunt, hou daar dus rekening mee.

    Veel sukses en vooral- plezier!

    Willemijn R.