wonen en werken op La Palma

  • Ben

    Na een paar keer op La Palma geweest te zijn, wil ik mij daar op korte termijn ook gaan vestigen, ben Nederland meer dan zat.

    Wie kan en wil mij verder helpen en mij op de hoogte houden van de meest recente ontwikkelingen van dit eiland.

    Graag wil ik weten wat de prijzen van een stukje grond zijn, zowel bebouwd als onbebouwd en locatie, hoe het zit met vergunningen ed.

    Tevens zou ik graag willen weten waar het meeste werk in zit? in principe maakt het mij niets uit waar of wat, ik pas mij volledig aan en wil alles wel aanpakken van( lucht)havenarbeid tot wegen/huizenbouw of in de landbouw, visserij of bewaking.

    Ik hoef niets met restauants of op touristisch gebied. Wat mij wel leuk lijkt om er bij te doen is begeleiding bij een duikcentrum of als wandelgids.

    Het belangrijkst voor mij is een eenvoudig huisje met water en stroom, een stukje grond en een inkomen waar ik op dat eiland makkelijk van rond kan komen.

    Willen de mensen die nu al op het eiland wonen mij helpen met het bewandelen van de juiste wegen?

    groeten Ben

  • Ben

    Weinig respons, ben eigenlijk best wel benieuwd naar de reden!

    Er zal toch best wel iemand zijn die een en ander kan toelichten en wat tips heeft waar ik oa moet zijn voor betrouwbare info omtrent huis kopen ed.

  • jac

    Hallo Ben, Ik vind het inderdaad raar dat je geen reactie hebt gehad. Wij zijn zelf al een tijd lang bezig om naar La Palma te gaan. Huisjes zat te koop. Kijk bij maakelaars: Vacant makelaardij, Contacto, Living on La Palma, Herman, britta Meier etc. Snap ook niet goed dat Roger niet heeft gereageert. Is die soms met vakantie? Wij hebben nl ook al een tijd niets meer van hem vernomen.

    Wat werken betreft vind ik het inderdaad wat moeilijker. Wij willen ook vanalles aan pakken maar ik denk dat het belangrijk is dat je eerst daar woont en de taal redelijk goed beheerst. Dan is er ook wel werk te vinden (denk ik).

    Wij hebben ons huis nog tekoop staan en als dat verkocht is willen we zo snel mogelijk verhuizen, we hebben het ook wel gehad in dat natte stres kikkerlandje.

    Mocht je meer vragen hebben dan horen we het wel. Succes met je plannen.

    groeten Jac en Francis.

  • Ben

    Eindelijk een reactie! bedankt!!! ik ga binnenkort het huis hier opknappen en ook te koop zetten.

    Met een nieuwe hypotheek wil ik daar wat gaan kopen en hier een huisje huren zolang ik hier nog werk.

    M.n huisje daar gebruik ik dan voor de vakanties en wil hem wanneer ik er niet ben gaan verhuren, intussen ga ik de taal leren en wanneer ik deze machtig ben wil ik tijdens m,n vakantie rondkijken naar werk.

    Ik ben nu 43 jaar en heb nog even te gaan volgens de huidige maatstaven van onze regering met al z,n regels en wetten.

    Dat is ook de rede n dat ik hier eigenlijk zo snel mogelijk weg wil, ben dit land, deze regering en klimaat meer dan zat.

    Het liefst ging ik vandaag nog, maar zal toch eerst een flink aantal zaken moeten regelen, ik heb m,n vakantie voor volgend jaar in ieder geval al weer bijna rond, dan ga ik 3 weken naar La Palma, ik hoop dan dat ik daar wat Nederlanders tref war ik nog wat meer info kan verkrijgen en welke instanties betrouwbaar en eerlijk zijn om zaken mee te doen.

  • jac

    Hoi Ben, Ik hoop tegen die tijd daar te wonen. Uiteraard ben je dan van harte welkom. Hou het prikbord maar goed in de gaten dan zul je vaker mensen tegen komen met dezelfde plannen en ideeën. Er zijn best wel een aantal mensen die je tips kunnen geven. Groetjes Jac en Francis.

  • Henk

    Hallo Ben,

    Gebruik de zoekfunctie eens.

    De meeste antwoorden op dit soort vragen kun je dan terugvinden.

    Succes,

    Henk

  • John

    Hallo Ben

    ik ben ook geintresseerd om daar te gaan wonen en werken en natuurlijk de taal te leren.

    Ik begrijp jou heel goed want ik heb het ook helemaal gehad hier. Heb niks meer hier behalve mijn kinderen maar dat is nou eenmaal zo. Goedkoop vakantie adres denk ik dan maar.

    Ook ik wil graag informatie van iemand die mij kan informeren.

    John

  • wim del arte

    Vandaag (20-11-10) op mijn blog, gratis accomodatie voor langverblijvers in Santa Cruz de La Palma ;-)

    http://blog.seniorennet.be/schetsblog

    Wim.

  • Joost

    Ben benieuwd of Ben hier (en dan bedoel ik op het eiland natuurlijk) uiteindelijk terecht is gekomen…

    salu2,

    Joost

  • Jacqui-frl

    Hallo Ben en John,

    Ik heb jullie berichten gelezen. Ruim 25 jaar geleden heb ik een tijdje op La Palma gewoond en gewerkt. (bijna 2 jaar) Een Fantastisch eiland, maar er werken vergde destijds enorm veel tijd en vooral geduld. Na twee jaar is me dat alle maal eindelijk gelukt. Toen ik tijdelijk even naar Nederland terug moest om wat zaken te regelen, leerde ik mijn huidige man kennen waarmee ik inmiddels ruim 23 jaar samen ben. Om hem toch maar weer terug gegaan en in Nederland gebleven destijds. (kinderen gekregen, die inmiddels alweer zijn uitgevlogen) e.d. La Palma blijft in mijn hart, dus nu hebben mijn man en ik plannen om ons toch in de toekomst te gaan vestigen op La Palma. We zij intussen alweer meerdere malen samen op La Palma geweest en ook hij is dus net zo enthousiast als ik nog steeds ben. We kijken uit om een huisje te gaan kopen (hebben uiteraard bepaalde wensen) We hebben gelukkig geen koopwoning meer in Nederland (we huren) dus dat probleem hebben we gelukkig niet, kunnen zo opstappen zeg maar. Wel willen we iets naar ons idee vinden, dus elke keer als we op La Palma zijn, gaan we op huizen zoektocht. :D Haast hebben we niet hoor. Wel zouden we het leuk vinden om met Nederlanders die er al wonen in contact te komen. Gewoon om ervaringen uit te wisselen. :D

    Houden jullie me op de hoogte? Lijkt ons geweldig!

    Groetjes,

    Jacq.