Walkie Talkie

• leonrenq

Hallo, is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van walky talkys op het eiland? Ik vrees dat de verbindingen nogal moeilijk kunnen/ zullen zijn maar heb er totaal geen ervaring mee! Verbindingen met onze eigen GSM gaan nogal duur uitvallen vrees ik! Dank bij voorbaat! :) 

Groeten

• Zonnehoek

De  goedkope, vergunningvrije walky-talkies heb je weinig aan. Een bereik van hooguit een paar kilometer, mits in het vrije veld. Staan er bomen tussen, dan hooguit een kilometer, van de ene auto naar de andere misschien een paar honderd meter. En op een bergachtig eiland kom je niet eens voorbij de volgende bocht omdat er een berg tussen zit. Onze ervaring is dat je eigenlijk op vrijwel het hele eiland gsm-ontvangst hebt, uitgezondert enkele diepe kloven in het noorden. Daarnaast zijn de gesprekstarieven ook niet meer zo heel hoog.

• leonrenq

Bedankt voor de reaktie Ron! Daar vreesde ik al voor maar ik hoopte toch om minstens een/enkele bocht(en) te overbruggen omdat ik wel ervaring heb met het rijden op La Palma maar de tweede chaufeur niet! We gebkuiken natuurlijk GPS maar onverwachte dingen kunnen altijd gebeuren nietwaar! De GSM is natuurlijk een optie maar met onze belgische tarieven… :(  voor noodgevallen wel natuurlijk! Iemand nog sugesties?