wandelen

• Gerjanneke

Mijn zus en ik willen dit jaar (maart) een wandeling in de Caldera (Los Brecitos-camping-Colores waterval-etc) maken. Ikweet dat je vanaf een bepaald punt niet meer met eigen auto mag verder rijden, maar een shuttle/taxi moet nemen. Op welke dagen/tijden rijden deze en hoe frequent?

Ook de watervallen-route Marcos y Corderos willen we graag lopen, maar dan moet je toch ook eerst nog een stukje vervoerd worden naar Casa ….?

Moet zoiets vooraf gereserveerd worden, wat zijn de tijden, etc? Heeft iemand info hierover?

Ik hoop dat iemand mij antwoorden hierop kan geven. We hebben in de afgelopen jaren al heel wat gewandeld op La Palma, dus heel veel standaard wandelingen hebben we al gehad (sommigen zelfs vaker). Maar als iemand nog specifieke tips heeft dan lees ik dat graag!

Groeten, Gerjanneke

• Zonnehoek

hoi Gerjanneke,

In de caldera wordt je bij de parkeerplaats vanzelf opgevangen door de taxi chauffeurs. Vanaf een uur of 8 ‘s morgens tot 12.00 brengen ze je naar boven naar het startpunt Los Brecitas. Ik meen mij te herinneren á 12,50 p.p. Je mag zelf naar boven rijden maar dat is erg steil en smal, en je kunt/mag boven niet parkeren! Dus gebruik gewoon de taxi’s, ze staan er dagelijks behalve als het door de weersomstandigheden niet mogelijk is om er te wandelen. Denk eraan dat je voor het hele traject zeker 5 uur pure wandeltijd nodig hebt, dus de pauzes komen er nog bij. De moeilijkheidsgraad zit 'm ook in de lengte, de laatste anderhalf tot twee uur loop je in de bedding van de rivier. Daar loopt niet echt een pad maar zoek je je weg over stenen rotsen en stroompjes. Maarrr, zoooo mooi!!

Voor de wandeling naar Marcos y Corderos parkeer je vlak voor het bezoekerscentrum bij Los Tilos, er staat een bord. Ook hier komt er ('s ochtends tot 11 uur ??) vanzelf een taxibusje. Deze is wat duurder maar de rit duurt bijna een uur….hobbel de bobbel….Let op: als je ook met de taxi terug wilt, spreek dit dan duidelijk af!! Anders ga je na de laatste waterval door de kloof te voet naar beneden. Het pad eindigt dan bij je eigen auto in Los Tilos. Denk aan een hoofdlampje, een vuilniszak die je als regenpak kunt gebruiken en droge sokken. In de laatste tunnel wordt je gegarandeerd nat!!

Op de ze site vindt je veel informatie over deze, en andere wandelingen: http://www.senderosdelapalma.com/

Heel veel wandelplezier gewenst, wij gaan in november weer.

• Gerjanneke

Dankjewel Ron

De site ‘senderos’ heb ik meerdere keren bekeken, omdat wij ook al jaren op La Palma komen.

Ik word altijd zo enthousiast als ik die wandelingen en natuur zie.

Een paar jaar terug konden we de Caldera niet doen, het was slecht weer (geweest), hoge waterstand.

Ook dachten we al eens de MyC-route te lopen, maar dit bleken andere tunneltjes te zijn, welliswaar in de buurt, maar

niet de bedoelde toch.

Hartelijk dank voor de info. Hier kunnen we mee vooruit!

Jij veel plezier alvast voor in november.