Verzekeringen en ouderenzorg

• carolinesprenger

Wij willen gaan verhuizen naar La Palma. Kan iemand ons vertellen wat de kosten zijn van een WA-, inboedel-,auto- en ziektekostenverzekering? En we zijn ook wel benieuwd hoe de ouderenzorg geregeld is op La Palma. Alvast dank, Caroline

• gerardus

Hoi caroliene,

Verzekeringen zijn hier over het algemeen een stuk goedkoper dan in Nederland. Als je een huis koopt of bouwt dan zit de WA verzekering meestal bij de opstal in.een particuliere ziektekostenverzekering varieert vanaf €115 tot €230 per maand voor 2 personen bij Zurich verzekeringen in el paso. in ons geval, wij zijn 54 en 60 jr en de premie loopt op naarmate we ouder worden. over 10 jr is het goedkope pakket €164 en het dure €329 per mnd voor 2 pers.

Autoverzekering ook erg goedkoop, in ons geval minder dan €300 voor een all risk verzekering. wegenbelasting ongeveer 60 euro per jaar dus zijn deze zaken aanzienlijk goedkoper hier.

Ouderenzorg: volgens mij geen verpleeg of verzorgingshuizen, wel casa del dia's een soort dagopvang. Ook particuliere bureaus die op aanvraag thuiszorg bieden. veel mensen die zich aanbieden om “op te passen op ouderen en op kinderen”Occasion staat er 2 wekelijks vol van.

Succes met jullie stap, wij wonen ook hier sinds januari en wel in Tazacorte. gr. Gera

• socialmediacomplete.nl

Hoi Gera,

Auto verzekering 300euro is neem ik aan per jaar?

Hoe staat het met medische zorg in La Palma? Is deze goed geregeld en zijn ze bij?

Of is het allemaal wat achter en ouderwets kwa zorg en ziekenhuizen? Hoe staat het met uitvaartverzekeringen? Geldt de nederlandse dan nog steeds als je emigreerd of moet je daar een andere nemen? En worden mensen daar begraven of gecremeerd? MIjn schoonouders zijn niet meer de jongste. Dus wij moeten overal rekening mee houden voor de aankomende jaren.Hoe vervelend ook om over na te denken.

Wij willen met mijn schoonouders ook naar La Palma gaan emigreren.

mvg melanie en gezin