Kalk aanslag in de badkamer verwijderen..... :-(

• dosenboden

Hallo eilandbewoners

Ik ben hier nu een maandje of drie en vermaak mij prima. Ik loop alleen tegen één klein dingetje aan….. Die witte waas in de keuken/ badkamer, op de tegels, kranen en glas. Is het kalk? Is het iets anders dat hier in het water zit?

Het is in ieder geval hardnekkig!

Wat gebruiken jullie om de boel een beetje glimmend te krijgen? Ik kan tot nu toe nergens witte schoonmaak azijn vinden. Iets anders ook niet echt.

Benieuwd naar jullie reacties!

doos

• MarianM

Met zo'n glimmend staalwolsponsje (met van die krullen) en viakal kreeg ik de aanslag van de roestvrij stalen aanrecht. Beter is voorkomen, door tegels in de douche als ze nat zijn te drogen met een wissertje en de aanrecht niet nat te laten. Ik denk dat het komt door kalk in het water in combinatie met de warmte, waardoor waterresten snel opdrogen.

• wimdelarte

Hola Doos,

Ik heb eens (lang geleden) een product gekocht bij  http://www.yaya.es/  en het was zeer effectief. Je moest het wel gebruiken met bescherming voor de handen en de ogen, gevaarlijk goedje, maar het hielp.

• dosenboden

Gracias, Marian y Wim

Heb inmiddels ook een gevaarlijk goedje bij #fraper op de kop getikt. Werkt aardig goed, moet wèl oppassen met welke andere materialen het in contact komt.

doos