Wonen op La Palma.........Tot ziens

  • Petra

    Hallo allemaal,

    Daphne noemde het hieronder al ergens, maar nu dan toch even zo voor alle geinteresseerden: mijn drie draakjes (3 meiden) en ik vertrekken naar Nederland.

    We hebben ruim twee jaar op La Palma gewoond en hoopten het hier na september 2005 ook zonder Tom te redden. Dat blijkt voor mij, als moeder alleen met drie jongere kinderen, naast ook momenten van enorm veel plezier,een onbestendige zaak. Veel alleen in de avonden als de meiden slapen, weinig practische steun, weinig perspectief voor mijn drie opgroeiende meiden en erg weinig inkomensbestendigheid.

    Voor mensen die op La Palma een bestaan willen opbouwen: laat je vooral niet afschrikken. Het is een prachtig eiland met een heerlijk klimaat een fijne sfeer en vooral een paradijs aan ruimte en aandacht voor kinderen. Twee volwassenen (met of zonder kinderen) met capaciteiten, goede ideeen, energie, moed, liefde en doorzettingsvermogen, kunnen het zeer zeker redden hier.

    En voor wie tips wil, ik heb enorm veel geleerd. Over het eiland, de gewoonten, de procedures en de taal. En als ik kan, help ik erg graag anderen om op La Palma voet aan de grond te krijgen. Met natuurlijk de hoop en verwachting, dat het anderen niet vergaat zoals het ons hier verging. Maar ook het verlies van een droom, is een les waar een mens mee voortkan en gaat. Wij dromen nieuwe dromen….niet gedroomd is niet geleefd, dus wij leven naar: Droom je dromen en maak ze waar!

    De nederlandse mensen die ons steunden, enorm bedankt, zoals Daphne, Roger, Dick, Marloes en Heidy…ik zie jullie zeker terug!!!!

    Wij wensen de bewoners en vakantiegangers enorm veel plezier en genieten op ‘ons’ eiland :) en voorlopig: de vrouw met de drie blonde (b)engeltjes op de plaza in Los LLanos, dat zijn wij.

    groetjes Petra en Vera, Sofie, Nelle

  • Daphne Treurniet

    Hé Petra, Vera, Sofie en Nelle,

    Ik wens jullie de verwezenlijking van jullie nieuwe dromen toe. Je bent een dappere vrouw, Petra. Na alles wat je mee hebt gemaakt, zal je zeker slagen in je volgende stap. Zoals je overigens ook geslaagd bent op La Palma. Ik hoop jullie nog eens weer te zien, hetzij in Leiden, hetzij in La Palma. Ons huisje staat altijd tot jullie beschikking.

    Veel liefs,

    Daphne

    http://www.lapalma-rural.com

  • Adri

    Beste Petra,

    Van harte alle goeds toegewenst in Nederland.

    Adri

  • Roger

    Hola Petra,

    Jammer dat het anders gelopen is als gewenst, ik ga de hoogst gekwalificeerde poetsvrouw missen ;-)

    In ieder geval ga je nu verder met hetgeen waarvoor je gestudeerd hebt en waar je interesse ook ligt. Soms vallen dingen niet te combineren. Wat wel te combineren is: een goede job in Nederland met fijne vakanties (zonder zorgen) op La Palma.

    Je hebt al een hoop adressen, waaronder Valencia.

    De plaza zal een stuk rustiger worden zonder die vier blonde wervelwinden.

    Succes en “nos veremos”.

    Roger.

  • gera en karin

    dag petra,

    wij hebben je verhaal gelezen en weten verder niet wat er met jullie gebeurd is maar hebben opgemaakt dat er iets met je partner is gebeurd?

    Wij mailen je omdat je veel ervaring hebt opgedaan en zouden graag met je in kontakt willen komen. Volgend jaar willen we op la palma of tenerife een jaar experimenteel gaan wonen. wij zijn op zoek naar geschikte woonruimte voor 2 personen en een hond.

    in eerste instantie iets huren maar de vakantiehuisjes die op de sites staan zijn natuurlijk voor een langere periode te duur voor ons. weet jij misschien goede sites hierover?

    Hoe is het met kansen op werk? wij willen bijna alles aanpakken. van afwassen tot werken op de plantages. we willen graag aan de westkant ons stekkie zoeken .

    Hopelijk reageer je een keertje als je dit leest.

    Hartelijke groeten van karin en Gera Vromen uit HarderwijkRoger schreef:

    >

    > Hola Petra,

    >

    > Jammer dat het anders gelopen is als gewenst, ik ga de hoogst

    > gekwalificeerde poetsvrouw missen ;-)

    > In ieder geval ga je nu verder met hetgeen waarvoor je

    > gestudeerd hebt en waar je interesse ook ligt. Soms vallen

    > dingen niet te combineren. Wat wel te combineren is: een

    > goede job in Nederland met fijne vakanties (zonder zorgen) op

    > La Palma.

    > Je hebt al een hoop adressen, waaronder Valencia.

    > De plaza zal een stuk rustiger worden zonder die vier blonde

    > wervelwinden.

    > Succes en “nos veremos”.

    >

    > Roger.

  • Daphne Treurniet

    Hola Gera en Karin,

    Ik woon op La Palma, met mijn Palmero vriend. En ik kan jullie wel wat inside info geven. Allereerst werk (toch het belangrijkste): dat is niet eenvoudig. Veel gebeurt zwart, maar reken dan op een uurloon van max. 7€ Er is werk in de bouw en schoonmaakwerk. Spreken jullie Spaans? Dit is van levensbelang. Als je andere talen spreekt een pré, voor baantjes in (toeristen)winkels. Voor evt. andere officiële banen: kijk op www.infoisla.org, hier wordt wel eens wat geadverteerd. Ook voor woningen trouwens. Werknemers zoeken gebeurd via het persoonlijke netwerk (zoals de meeste dingen).

    Een huurwoning in bijv. Los Llanos is makkelijk te vinden, reken op 300 a 350 euro per maand voor een eenvoudig appartement voor 2 personen. Je vindt het het beste door door de stad te lopen en bordjes en aanplakbiljetten in de gaten te houden. Veel gebeurd hier dmv mond op mond reclame. Veel vrienden maken dus ;-)

    Als jullie meer willen weten, of als je de 1 week ons vakantiehuisje wilt huren (in een week vind je vast een woning!): http://www.lapalma-rural.com

    Groetjes,

    Daphne

    La Palma Rural: http://www.lapalma-rural.com

  • Gera

    hallo lezers,

    wij zijn op zoek naar eenvoudige huisvesting voor 2 personen met een internetaansluiting voor de duur van een jaar . wij gaan een thuiszorgbedrijfje opstarten ( zie www.lapalmacare.com) en als noodzakelijk onderdeel van onze bedrijfsvoering is woonruimte met internet onmisbaar. Wij willen huren vanaf augustus 2008 tm in iedergeval juli 2009. Liefst in de omgeving puerto naos, tazacorte, en als reserve optie los illianos.

    Wie kan ons helpen ??

    Gera en karin VromenDaphne Treurniet schreef:

    >

    > Hola Gera en Karin,

    >

    > Ik woon op La Palma, met mijn Palmero vriend. En ik kan

    > jullie wel wat inside info geven. Allereerst werk (toch het

    > belangrijkste): dat is niet eenvoudig. Veel gebeurt zwart,

    > maar reken dan op een uurloon van max. 7€ Er is werk in

    > de bouw en schoonmaakwerk. Spreken jullie Spaans? Dit is van

    > levensbelang. Als je andere talen spreekt een pré, voor

    > baantjes in (toeristen)winkels. Voor evt. andere officiële

    > banen: kijk op www.infoisla.org, hier wordt wel eens wat

    > geadverteerd. Ook voor woningen trouwens. Werknemers zoeken

    > gebeurd via het persoonlijke netwerk (zoals de meeste dingen).

    >

    > Een huurwoning in bijv. Los Llanos is makkelijk te vinden,

    > reken op 300 a 350 euro per maand voor een eenvoudig

    > appartement voor 2 personen. Je vindt het het beste door door

    > de stad te lopen en bordjes en aanplakbiljetten in de gaten

    > te houden. Veel gebeurd hier dmv mond op mond reclame. Veel

    > vrienden maken dus ;-)

    >

    > Als jullie meer willen weten, of als je de 1 week ons

    > vakantiehuisje wilt huren (in een week vind je vast een

    > woning!): http://www.lapalma-rural.com

    >

    > Groetjes,

    > Daphne

    >

    > La Palma Rural: http://www.lapalma-rural.com

  • Chris

    Hallo Petra,

    Ik heb je verhaal al een paar keer gelezen. Het maakt veel indruk op mij. Ik hoop dat je het een beetje red met die 3 blonde kids.

    Ik heb eigenlijk een (vele)vraagje(s).

    Ook wij dromen al jaren over emigreren. Niet dat we het hier niet goed hebben, integendeel. Het is een apart gevoel, onrust dat ons bezig houd.

    We zijn al op veel plaatsen geweest met vakantie. Alle Canarische eilanden hebben we gehad. La Palma steekt er met kop en schouders boven uit.

    We zijn niet van die carrieremakers, ondanks dat we allebei werken. We heben 4 kinderen in de leeftijd 5, 10,12 en 14 jaar. In Nederland zijn natuurlijk alle opleidingsmogelijkheden. Op La Palma is dit beperkt. Dit realiseren wij ons ook.Je hoeft hierdoor niet minder gelukkig te worden.

    In januari zijn we op La Palma geweest (1e keer). We hebben genoten. In juni gaan we weer die kant op met het gehele gezin. Dan willen we naast het vakantievieren meer informatie in winnen. Ook heb ik al veel info uit de forums gehaald. Ik heb begrepen dat je weer terug bent in Nederland. Zou je ons op gang willen helpen?

    Groetjes Chris

  • Daphne

    Hi petra,

    het is wel alweer een aantal jaar geleden, maar staat je aanbod nog om mensen die naar La Palma willen verhuizen wat tips te geven?

  • kristin deurinck

    Dag Petra,

    Ik zou het heel leuk vinden om met jou te mailen over het leven in La Palma ! Vooreerst heb ik een belangrijke vraag : is er mogelijkheid om de markten te doen met zelfgemaakte kraaljuwelen, o.a. met zilver ? Dat is nl. wat mijn man en ik hier verkopen in onze winkel. Als dat zou kunnen hebben we toch iets van een inkomen ! Het uitermate slechte klimaat zien we niet meer zitten en we overwegen om te emigreren. Jij hebt het gedaan, hoe doe je dat, wat zijn de valkuilen, enz….

    Ik hoop dat je de tijd vind om te reageren, dat zou echt fijn zijn !!!

    Vele groeten,

    Kristin en Hendrik.