Spaans leren (of eigenlijk Palmeros)

  • Palmanu

    Nu ga ik al bijna tien jaar naar La Palma, meestal twee keer per jaar en ik schaam me voor mn gebrek aan de taalkennis.

    Nu wil ik hieraan werken, eindelijk!

    Nu kun je dus gewoon een LOI cursusje doen maar hiervan ben ik niet zo overtuigd dat dit het beste is.

    Wie heeft er tips over een cursus die ik in Nederland kan volgen, het dialect kan ik op La Palma zelf bijschaven maar een basis moet er daarvoor zijn.

    Ik zoek dus iets met veel praktijk die ik in het zuiden des lands kan doen.

    Ik ben al eens rond aan het vragen voor iemand die wat bij wilt verdienen (gun ik het ook meer als een LOI) maar tot nu toe geen succes.

    Alvast bedankt!

    Roger.

  • Brian

    Immersie is altijd het beste. Er zijn mensen die talen uit de boeken kunnen leren maar meestal is het beter om het te leren in een omgeving weer niets anders gesproken wordt. Dan moet je wel.

    Is er een spaans restaurant of bar bij jullie in de beurt? Die kennen vast wel iemand die les geeft, of misschien is er een clubje ergens.

    En veel spaanse televisie kijken (luisteren), dat helpt echt. Hebben jullie TVe1 op de kabel?

    Brian

  • Palmanu

    Thx Brian,

    Helaas geen Spaanse TV of iets anders waar Spaans gesproken wordt.

    Ik heb een oproep geplaatst bij een Spaanse community op het web, wellicht dat daar tips uitkomen. Tot nu toe een Belgische organisatie wat me net iets te ver rijden is.

    Maar ook hier weer, lang leve het gemak van internet!

    Roger.

  • Brian

    Els heeft de ‘spaans voor beginners’ thuis-cursus gedaan, zelf-studie zonder hulp van de Nederlandse Handels Academie. http://www.nha.nl

    Een voordeel is/was dat je alle les materiaal in een keer uitgereikt kreeg en je kon het in eigen tempo doen. De cassette bandjes waren waardeloos maar de boekwerk was goed.

    Dit was natuurlijk 6 jaar geleden dus ik weet niet of er wat veranderd is.

    Brian